Ο πραγματικός εχθρός μας σήμερα δεν είναι ο κόσμος που είναι γεμάτος αμαρτία και αδικία. Οι μάχες μας δεν είναι ενάντια στον κόσμο και στο διεφθαρμένο σύστημά του. Ναι, υπάρχει πολλή διαφθορά και αμαρτία γύρω μας – ζούμε “μέσα σε μια γενιά ανθρώπων πονηρών και διεστραμμένων” (Φιλιπ. 2/15). Η πραγματική όμως μάχη σήμερα είναι εσωτερική, μέσα στην εκκλησία.
Η αμαρτία που αποτελεσματικά αδυνατίζει και καταστρέφει την εκκλησία, τη μαρτυρία και την επιρροή της είναι η αμαρτία της απάθειας ή της χλιαρότητας. “Μα επειδή είσαι χλιαρός, και δεν είσαι ούτε ζεστός ούτε κρύος, θα σε ξεράσω από το στόμα μου” (Αποκ. 4/16).
Η χλιαρότητα είναι πνευματική παράλυση. Είναι η εγκατάλειψη της πρώτης αγάπης (Αποκ. 2/4). Είναι η προοδευτική απώλεια του ζήλου. Ο Ιησούς είπε: “Έχεις τη φήμη πως ζεις, μα είσαι νεκρός” (Αποκ. 3/1).
Χλιαρότητα σημαίνει λιγότερη υπηρεσία, λιγότερη ή καθόλου προσευχή, εγωκεντρικότητα, αυτοδικαίωση, έλλειψη αγιασμού και πνευματική στειρότητα. Σημαίνει ακόμα να κλέβεις τον Θεό, όταν δεν δίνεις τις προσφορές σου ή το καθήκον αυτό να το κάνεις με φειδωλία, τσιγγουνιά και γογγυσμό. “Μήπως θέλει κλέπτει ο άνθρωπος τον Θεό; σεις όμως με εκλέπτετε, και λέγετε εις τι σε εκλέψαμεν; εις τα δέκατα και εις τας προσφοράς” (Αγγαίος 3/8).
Η χλιαρότητα ακόμη είναι ένδειξη έλλειψης πνεύματος ευαγγελισμού. Ο πιστός αρχίζει να έχει περισσότερο ενδιαφέρον για ελαφρά προγράμματα, ψυχαγωγία και ανταγωνισμό σε δογματικές συζητήσεις. Η χλιαρότητα είναι ένα άλλο κακό και επικίνδυνο σατανικό σχέδιο εξαπάτησης. Γι’ αυτό και είναι τόσο επικίνδυνο. Ο διάβολος δεν καταστρέφει όλες τις δογματικές αλήθειες, γιατί έτσι θα ήταν προφανείς οι προθέσεις του. Και ενώ ο διάβολος εξαπατά τους ανθρώπους κάνοντας να πιστεύουν ότι όλα πάνε καλά, οι θρησκευτικοί ηγέτες είναι απασχολημένοι με θρησκευτικές δραστηριότητες και δογματικές διαμάχες.
Ο άνθρωπος, το θύμα, δεν καταλαβαίνει την πραγματική του κατάσταση, αισθάνεται καλά και νιώθει ικανοποιημένος μ’ αυτό που είναι και παραμένει στην κατάστασή του από την οποία είναι ευχαριστημένος. Δεν βλέπει την ανάγκη για αλλαγή. Νιώθει πολύ υπερήφανος για τη θρησκεία του, αλλά δεν αναγνωρίζει ότι στα μάτια του Θεού είναι “ταλαίπωρος, ελεεινός, φτωχός και γυμνός” (Αποκ. 3/17). Είναι θρησκευόμενος αλλά η θρησκεία του είναι βδέλυγμα στον Θεό.
Υπάρχει θεραπεία για τη χλιαρότητα; Κι ασφαλώς υπάρχει! Η συνταγή για τη θεραπεία δίνεται από τον ίδιο τον Ιησού: “Σε συμβουλεύω να αγοράσεις από μένα χρυσάφι καθαρισμένο στη φωτιά, για να πλουτίσεις, καθώς και ρούχα λευκά για να ντυθείς και να μη φανερωθεί η ντροπή της γύμνιας σου, κι επίσης κολλύριο για να αλείψεις τα μάτια σου ώστε να βλέπεις!” (Αποκ. 3/18).
Πόσο καιρό θα μένεις ακόμη στην κατάσταση της χλιαρότητας; Τι είναι αυτό που σε κρατά αδρανή, απαθή, παρ’ ότι βλέπεις την εκκλησία να απειλείται από πνευματική παράλυση και καταστροφή; Πώς είναι δυνατόν να μένεις αδιάφορος και απαθής όταν βλέπεις τον κόσμο να περνά μια τέτοια τρομερή κρίση; Σύντομα θα είναι πολύ αργά. Γι’ αυτό προσευχήσου, πιστέ, την ακόλουθη προσευχή: “Πολύτιμε Κύριε, ελέησέ μας. Αναζωπύρωσε την Εκκλησία Σου. Αναζωπύρωσέ με σήμερα, Κύριε. Βοήθησέ την Εκκλησία Σου να στρέψει τα νώτα της στην αμαρτία και να περπατήσει προς την αγιότητα. Κύριε, καθάρισε την Εκκλησία σου!”
* Ο Ιωσήφ Χοβσεπιάν είναι ιεροκήρυκας σε μια πολυεθνική Εκκλησία στο Μόντρεαλ του Καναδά. Γεννήθηκε στην Αθήνα από θεοσεβείς Αρμένιους γονείς. Από το 1984 διακονεί στην παραπάνω Εκκλησία αλλά συντηρείται εξ’ ολοκλήρου από την επιχείρησή του των ηλεκτρικών συσκευών. Ο Χοβσεπιάν μιλά διάφορες γλώσσες και ελληνικά.
Μια μεγάλη εφημερίδα, “THE GAZETTE” της πόλης του, του αφιέρωσε ένα πεντάστηλο ρεπορτάζ με μια μεγάλη φωτογραφία του στο κατάστημά του.
Το άρθρο αυτό είναι μετάφραση από το βιβλίο του GOD’S WORKSHOP (ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ).