«Καλό Παράδεισο!» ή Πώς θα πας στον Ουρανό;

«Καλό παράδεισο!» Αυτήν την ευχή ακούμε για κάποιον που πέθανε πρόσφατα.. ΄Αραγε, τι εννοεί ο «εφευρέτης» αυτής της ευχής; Η αλήθεια είναι, αυτό που λέγεται ασυναίσθητα: «Μετά τον θάνατο ουκ εστί μετάνοια». Η Βίβλος διακηρύττει: «είναι καθορισμένο για τους ανθρώπους μια φορά να πεθάνουν και μετά να κριθούν» (Εβραίους 9:27). Ο στίχος αυτός τονίζει ότι μετά τον θάνατο, υπάρχει μόνον κρίση. Με ευχολόγια, πουργατόριο, μνημόσυνα, αγαθοεργίες, εκτέλεση θρησκευτικών καθηκόντων, κανένας δεν μπορεί να κερδίσει τον «καλό παράδεισο». Επίσης, υπάρχουν τραγούδια που αναφέρονται στον  Παράδεισο και την Κόλαση. Το πιο δημοφιλές είναι: «Εδώ είναι ο παράδεισος και η κόλαση εδώ». Οι δυο αυτές λέξεις χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν καλές ή κακές καταστάσεις της καθημερινότητας, αλλά σπάνια με τη Βιβλική σημασία.

  • Για θέματα  υπαρξιακά και μεταφυσικά, αν ρωτήσουμε τους φιλοσόφους, θα πάρουμε πληθώρα αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων. Ποικίλα είναι και τα δόγματα διαφόρων θρησκειών. Μέσα σ’ αυτόν τον κυκεώνα (ορυμαγδό) των απόψεων, ο άνθρωπος, προβληματισμένος (χαμένος, πελαγωμένος), δεν ξέρει πού να κατευθυνθεί για απαντήσεις. Ο σοφός άνθρωπος θα καταφύγει στο Βιβλίο που δίνει απάντηση και σ’ αυτό το ζωτικό θέμα.
  • Οι άνθρωποι διαιρούνται σε διάφορες κατηγορίες και τάξεις: πλούσιοι – φτωχοί, μορφωμένοι – αγράμματοι… Ο Ιησούς Χριστός μιλά για δυο κυρίους και χωρίζει τους ανθρώπους μόνο σε δυο κατηγορίες: Σ’ αυτούς που σοφά έχτισαν στην πέτρα και στους μωρούς που έχτισαν στην άμμο. Επίσης, σ’ αυτούς που διάλεξαν τον φαρδύ δρόμο και στους άλλους που επέλεξαν τη στενή οδό. Αυτοί οι δρόμοι καταλήγουν σε δυο προορισμούς, που ονομάζονται, Παράδεισος και Κόλαση.
  • Στην εποχή της αθεΐας, ευδαιμονίας, αποστασίας και του «ευαγγελίου της ευημερίας» σπάνια ακούονται κηρύγματα για το θέμα αυτό, για να μην τρομοκρατηθούν οι άνθρωποι! Ο Τσόρτσιλ είπε: «Η πνευματική πτώση της Μεγάλης Βρετανίας  μπορεί να εντοπιστεί στο γεγονός ότι σ’ ολόκληρη τη χώρα δεν κηρύττεται πια ο Ουρανός και η Κόλαση».
  • Ενώ η Βίβλος διδάσκει ότι «οι ημέρες μας επάνω στη γη είναι  σαν σκιά, και μονιμότητα δεν υπάρχει» ( Α΄ Χρονικών 29:15), εμείς προγραμματίζουμε σαν να ήμασταν αιώνιοι. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να μιλούν για τον θάνατο. Ο Σαίξπηρ, γράφει: «ο φόβος του θανάτου είναι χειρότερος από τον ίδιο τον θάνατο». Ο Γούντι ΄Αλεν είχε πει: «Δεν είναι τόσο που με τρομάζει ο θάνατος. Απλώς, δεν θα ήθελα να είμαι παρών όταν θα συμβεί».
  •  Όταν ο βασιλιάς Εζεκίας αρρώστησε και θα πέθαινε, ο προφήτης Ησαΐας, τον επισκέφτηκε και του είπε: «’Ακου τι λέει ο Κύριος: «Τακτοποίησε τις υποθέσεις του σπιτιού σου, γιατί δε θα ζήσεις για πολύ ακόμη. Θα πεθάνεις» (Ησ. 38:1). Κανένας, εκτός από τον Θεό, δεν γνωρίζει την ημέρα του θανάτου, «Επειδή, οι ημέρες (του ανθρώπου είναι)  προσδιορισμένες» (Ιώβ 14:5). Γι’ αυτό ο απ. Παύλος προτρέπει: «Προσέχετε, λοιπόν, πώς ακριβώς βαδίζετε στη χριστιανική ζωή σας. Όχι ασύνετα αλλά με σύνεση, κάνοντας καλή χρήση όλου του καιρού που έχετε, γιατί οι μέρες είναι πονηρές» (Εφες. 5:15,16).
  • Ο Ιησούς μίλησε για την Κόλαση όσο κανένας άλλος. ΄Οσοι  απορρίπτουν το δόγμα της Κόλασης, ταυτόχρονα απορρίπτουν και τον Ιησού Χριστό! Είπε ότι είναι πραγματικό μέρος, όπως και ο Παράδεισος.  Την περιέγραψε ως «Γέεννα», «καμίνι της φωτιάς» (Ματθ. 10:28,13:40-42). Οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», στην ιστοσελίδα τους, γράφουν «Πιστεύουμε πως η ψυχή δεν είναι αθάνατη, πως η Αγία Γραφή δεν λέει πουθενά ότι ο Θεός βασανίζει τους ανθρώπους αιώνια στην κόλαση». Υπάρχει η αίρεση των πανσωτηριαστών, που πιστεύουν ότι στο τέλος όλοι θα σωθούν. Υπάρχουν κι εκείνοι που πιστεύουν στον εκμηδενισμό όλων. Αν είναι έτσι, πώς θα εξηγήσουμε τα λόγια του Ιησού, «Και θα αναχωρήσουν αυτοί σε κόλαση αιώνια, και οι δίκαιοι σε ζωή αιώνια» (Ματθ. 25:46) «…και θα πεταχτούν στο σκοτάδι το πιο βαθύ και απόμακρο. Εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών» (Ματθ. 8:12). «Και ο καπνός από το βασανισμό τους ανεβαίνει στους αιώνες των αιώνων, και ανάπαυση δεν έχουν ούτε μέρα ούτε νύχτα» (Αποκ. 14:11). Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η ιστορία, για άλλους  η παραβολή, του πλούσιου και του Λάζαρου (Λουκ. 16:19-31). Ο Κύριός μας μιλά για δυο τόπους που τους χωρίζει τεράστιο χάσμα- στους ασεβείς και δίκαιους. Δυο  άνθρωποι, που αν και κοντά ο ένας στον άλλο, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Ο ένας, πλούσιος και ο άλλος ζητιάνος .Όταν μεταφερόμαστε στην αντίπερα όχθη, το σκηνικό αλλάζει εντελώς. Ο Ιησούς αναφέρει το όνομα του ζητιάνου, αλλά όχι του πλούσιου. Στη γη ο ένας ήταν γνωστός. Η αμαρτία του πλούσιου δεν ήταν επειδή ήταν πλούσιος, αλλά η απάθεια του για τον συνάνθρωπό του. Ο Σωτήρας μας δεν μπορούσε να ζωγραφίσει με πιο ζοφερή εικόνα την Κόλαση. Οι ασεβείς υποφέρουν αφόρητα και οι πιστοί ζουν σε ατμόσφαιρα μακαριότητας. Η διδασκαλία της Βίβλου για τον Παράδεισο και την Κόλαση  στέκεται ή πέφτει μαζί.   Η Dorothy Sayers, συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και ποιήτρια, έγραψε: «Φαίνεται να υπάρχει ένα είδος συνωμοσίας να ξεχάσουμε ή να αποκρύψουμε την προέλευση του δόγματος της Κόλασης. Δεν είναι «μεσαιωνικό τέχνασμα των ιερέων» για τον  εκφοβισμό των ανθρώπων για  να προσφέρουν χρήματα στην εκκλησία».
  • ΄Όπως η Κόλαση είναι πραγματική, τι ίδιο και ο Παράδεισος. Η Βίβλος είναι γεμάτη με περικοπές που αναφέρονται στη  ζωή μετά θάνατο. Υπάρχει παράδεισος. Ιησούς είπε: «Στο σπίτι του Πατέρα μου υπάρχουν πολλοί χώροι διαμονής… Κι αφού πάω και σας ετοιμάσω τόπο, θα έρθω πάλι και θα σας πάρω κοντά μου…»  (Ιωάννης 14: 2,3).  «Έτσι, παίρνουμε θάρρος και προτιμούμε μάλλον να αποχωρήσουμε από το σώμα και να ζούμε κοντά στον Κύριο» ( Β΄Κορ. 5:8)«… αν το επίγειο κατοικητήριό μας, δηλαδή το σώμα μας, καταργηθεί, έχουμε αιώνιο κατοικητήριο στους ουρανούς, κατασκευασμένο από το Θεό, όχι χειροποίητο» (Β΄Κορ. 5:1).  «Μπείτε από τη στενή πύλη, γιατί, επειδή είναι πλατιά η πύλη και ευρύχωρος ο δρόμος που οδηγεί στο χαμό, πολλοί είναι εκείνοι που μπαίνουν απ’ αυτήν. Κι επειδή είναι στενή η πύλη και στενόχωρος ο δρόμος που οδηγεί στη ζωή, λίγοι είναι εκείνοι που τη βρίσκουν». (Ματθ.  7:13,14). «Γιατί ζωή για μένα είναι ο Χριστός και ο θάνατος κέρδος» (Φιλπ. 1:21). Αν απορρίψουμε ή παρερμηνεύσουμε τα χωρία αυτά και πολλά άλλα τότε θεωρούμε τον Χριστό και τον απ. Παύλο ψεύτες.
  • Μπορώ να είμαι βέβαιος ότι θα πάω στον Ουρανό; Η Βίβλος μιλά ξεκάθαρα ότι ο Θεός έκανε εύκολο τον τρόπο να πάμε στον Ουρανό, αν και στον ΄Ιδιο κόστισε ακριβά, όταν έστειλε τον Υιό Του να πεθάνει στον Σταυρό για τις αμαρτίες μας, έτσι ώστε να έχουμε αιώνια ζωή.. Ο Ιησούς είπε: «Εγώ είμαι ο Δρόμος και η Αλήθεια και η Ζωή. Κανένας δεν έρχεται στον Πατέρα παρά μονάχα περνώντας από μένα» (Ιωάννης 14: 6). Είπε, επίσης, «Εγώ είμαι η Πόρτα. Αν κανείς προσφύγει σ’ εμένα ως είσοδο, θα σωθεί» (Ιωάννης 10:9). Αν θέλουμε να πάμε στον Ουρανό, πρέπει να περάσουμε από την πόρτα που είναι ο Ιησούς Χριστός. Δεν υπάρχει άλλη είσοδος. Ο ποιμένας Τζέιμς Κένεντι, μαζί με άλλους ηγέτες επισκέφτηκαν τον Ρόναλντ Ρήγκαν στον Λευκό Οίκο. Στη διάρκεια της συνάντησης ο Κένεντι ρώτησε τον πρόεδρο: «Υποθέστε ότι πεθαίνατε και φτάνατε  στην πόρτα του Ουρανού. Αν ο Θεός σας ρωτούσε: «Γιατί θα πρέπει να σ’ αφήσω να μπεις  στον Ουρανό;» τι απάντηση θα δίνατε; Ο πρόεδρος. σκέφτηκε για λίγο και μετά απάντησε: «Θα Του απαντούσα με το εδάφιο, «Γιατί ο Θεός αγάπησε με μια τέτοια αγάπη τον κόσμο, ώστε πρόσφερε το Γιο του το Μονογενή, για να μην χαθεί ο καθένας που πιστεύει σ’ αυτόν αλλά να έχει ζωή αιώνια» (Ιωάννης 3:16).   Αυτή είναι η μόνη ελπίδα μας για τον ουρανό, ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ. Την ίδια ερώτηση απευθύνει ο Θεός σε εσένα. Η όλη μας ελπίδα για τον ουρανό στηρίζεται  στη θυσία του Ιησού. Και κάτι ακόμη: Κανένας δεν πηγαίνει στον Ουρανό τυχαία. Ο Ουρανός είναι μέρος που ετοίμασε ο Θεός για προετοιμασμένους ανθρώπους. Ετοιμάζεσαι γα τον Ουρανό.

 

 

Comments are closed.